Populārākie padomi pirmreizējiem biznesa reaktīvo lidmašīnu pircējiem (apdrošināšanas aspekti)

23 marta, 2022

2022.gada 23.martā SIA Marine Insurance Services filiāles Spānijā pārstāvis Juris Začs piedalījās “Quaynote” rīkotajā konferencē “Opportunities in Business Jets” /Biznesa reaktīvo lidmašīnu iespējas/, kas norisinājās Maltā. Viņš piedalījās paneļdiskusijā, lai runātu par labākajiem padomiem pirmreizējiem pircējiem, raugoties no apdrošināšanas aspekta.

Jurim ir gandrīz 20 gadu apdrošināšanas brokera pieredze un vairāk nekā desmit gadu darba pieredze uzņēmumā Marine Insurance Services, kas saistīta ar vispārējās un biznesa aviācijas risinājumu izstrādi aviācijas nozarē. Viņš ir bijis galvenais cilvēks daudziem biznesa lidmašīnu īpašniekiem un operatoriem, palīdzot veiksmīgi īstenot pielāgotas apdrošināšanas programmas labi zināmās un pazīstamās apdrošināšanas sabiedrībās visā pasaulē.

Viņš runāja par daudziem aspektiem, lai uzsvērtu jaunākās tendences no apdrošināšanas brokera viedokļa, cieši sadarbojoties gan ar apdrošinātājiem, gan īpašniekiem.

Paneļdiskusijā tika iekļautas šādas Jura apspriestās tēmas:

Kad ir īstais laiks sākt apsvērt jautājumu par apdrošināšanu?

Pērkot vai apsverot lidmašīnas iegādi, apdrošināšanas segumu iegādāties vajadzētu pēc iespējas ātrāk, jo sarežģītās aviācijas apdrošināšanas situācijas dēļ apdrošināšanas piedāvājumu saņemšana kļūst daudz darbietilpīgāka un laikietilpīgāka. Pašreizējā globālajā situācijā kopumā apdrošinātājiem un brokeriem ir nepieciešams veikt padziļinātu atbilstības pārbaudi, kas var aizņemt daudz vairāk laika pētījuma veikšanai.

Kādi ir galvenie faktori, kas svarīgi apdrošinātājiem?

  • Princips KYC (Pazīsti savu klientu) un risku drošības sagatavošanās priekšdarbi ir sākotnēji svarīgi, lai identificētu riska faktorus, noskaidrojot, vai apdrošinātājs var piedāvāt nosacījumus konkrētām detaļām, lidmašīnām un operācijām; mūsdienās šis process aizņem visvairāk laika pirms prēmijas līmeņu aprēķināšanas veikšanas.
  • No pirmparakstītaja riska perspektīvas, laika un informācijas nozīmes ziņā maksimāli pilnīga informācija, kas tiek nodrošināta saprātīgā laika posmā pētījuma veikšanai, mūsdienās ir viens no galvenajiem faktoriem.
  • Jo mazāk zinām, jo ​​lielāka apdrošināšanas prēmija – tik vienkārši apdrošinātājs veic aprēķinus, balstoties uz riska pētījumu.

Kad runājam par pārbāzēšanās un lidaparāta pārvietošanas lidojumiem, pieņemot nesen iegādātu lidmašīnu, apdrošināšanas segums ir nepieciešams uzreiz. Dažkārt lidmašīna nosēžas pēc lidaparāta pārvietošanas lidojuma ar iegādātu tikai viena pārvietošanas lidojuma apdrošināšanas segumu, un tam sekojošā ikgadējās apdrošināšanas polises normālai darbībai noformēšana izmaksā diezgan  dārgi,   jo viena lidojuma segumam tiek piemērots minimālās pilna maksājuma prēmijas līmenis un īpašniekiem tas ekonomiski nav izdevīgākais risinājums. Labākais risinājums ir pāriet uz ikgadējo polisi jau pašā sākumā, lai sāktu ar sauszemes risku segumu, ieskaitot pārvietošanas lidojumu, un pēc tam pāriet no sauszemes risku seguma uz pilnu lidojumu risku segumu, lai varētu uzsākt parastās darbības.

Īpašnieka iegādātā individuālā polise vai pievienošanās operatora flotes segumam? Priekšrocības divas puses:

[i] individuālas polises vienam gaisa kuģim var būt dārgākas, viena gaisa kuģa apdrošināšanas likmes atšķirsies no  desmit gaisa kuģu apdrošināšanas likmēm; tomēr

[ii] ja flotei ir bijuši iepriekš reģistrēti zaudējumi, tas tiks ņemts vērā, lai palielinātu vispārējo prēmiju katram atsevišķam gaisa kuģim.

Jebkurā gadījumā apdrošinātājs jutīsies ērtāk, ja tam būs flotes polises, kuras AOC ir ierastākas, ar kurām ir vieglāk pārvaldīt un administrēt  apdrošināšanas segumu, pielāgojot noteikumus, pievienojot un dzēšot segumus utt. Apdrošināšanas atjaunošanas gadījumā ir daudz vieglāk apspriest atjaunošanas noteikumus, uzlabojot un pielāgojot prasības iespējām, ar pilnīgu elastību no apdrošinātāja viedokļa.

Kas īpašniekiem un operatoriem jāzina par gaisa kuģa apdrošināšanu?

Pirmkārt, ļoti svarīga ir savstarpēja izpratne par apdrošināšanas līgumu, pat nesaņemot atbilstošu un pielāgotu segumu, kā arī apdrošināšanas administrēšana periodā.

Dokumentācijas izskatīšana kopā ar brokeriem – tā kā brokeris parasti veido polises formulējumu, pielāgošana pirmajā posmā tiek veidota, balstoties uz iesaistītajām operācijām, bet otrajā posmā riska parakstītājiem tiek sniegta paplašināta prezentācija.

Kam jāpievērš uzmanība, salīdzinot un izvēloties apdrošināšanas sabiedrību:

[i] pārbaudīt, vai ierosinātajiem apdrošinātājiem ir starptautiski kredītreitingi un vai tie pierāda pietiekamu to finansiālo stabilitāti,

[ii] pozitīvas un praktiskas atsauces gan par polišu administrēšanas procesiem, gan atlīdzību izskatīšanas procesiem (dažiem apdrošinātājiem ir savi iekšējie apdrošināšanas summas pieprasījumu regulētāji, un daži izmanto ārpakalpojumus — apdrošinātāju pieeja pieprasījumu pielāgošanai ir atšķirīga),

[iii] piedāvāto pašrisku līmenis un struktūra, vai tas ir atbilstīgs gaisa kuģa tipam,

[iv] jebkura apdrošināšanas līguma galvenā daļa ir sadaļa IZŅĒMUMI, kas ietekmē un ierobežo gaisa kuģa faktisko darbību,

[v] vai uz visiem pilotiem, kuri lido ar gaisa kuģi, attiecas šī polise un,

[vi] vai visas finansēšanas un līzinga sabiedrības ir pareizi uzskaitītas polisē attiecībā uz to likumīgajām tiesībām un interesēm, vai iznomātāja prasības ir noteiktas segumā,

[vii] vai segums ietver kādu izdevīgu paplašināšanu, piemēram, atbildību par telpu, gaisa kuģa aizstāšanu pieteikuma laikā utt.

Kādi ir pašreizējie globālie aspekti, kas ietekmē aviācijas apdrošināšanas nozari?

Pašreizējās aviācijas apdrošināšanas tirgus izmaiņas skar patiešām daudzus nozares “spēlētājus”, visu globālo aspektu sajaukums tieši ietekmē apdrošināšanas riska parakstītājus, lai pielāgotos situācijai – apdrošinātāju kapacitāte pēdējos gados ir būtiski pazeminājusies.

Mūsdienās apdrošinātāji vairāk pievēršas gaisa kuģu darbībai, parasti gaisa kuģa tipam, reģistrācijai un juridiskajai adresei, tie tagad ir galvenie faktori, lai izvēlētos apdrošināšanas tirgu, ar kuru strādāt, mūsdienās biežāk ir jāpēta darbības puse, piemēram, darbības ģeogrāfiskais tvērums, tipiskie maršruti un galamērķi utt.

Tipiski parakstītajiem svarīgi momenti, kas ir jāakcentē informācijas par risku sniegšanas laikā:

[i] informācija par pilotu pieredzi (minimālās prasības jau pašā sākumā – t.sk. plaša informācija par apmācībām un drošības atbilstību).

[ii] paredzamais apdrošināšanas prēmiju līmenis ir zemāks par apdrošinātāju iespējām.

[iii] pārāk plašs apdrošināšanas formulējums, kas pieprasa tirgus, kas vairs nav tik izplatīts salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem.

Kā rīkoties, ja apdrošinātāji viens pēc otra atsakās piedāvāt noteikumus?

Galvenais ir profesionāli un pareizi organizēta risku prezentācija apdrošināšanas tirgiem to iekšējai pārbaudei, tomēr visi aspekti ir atkarīgi no apdrošinātāju iespējām, vadlīnijām un spējas. Mūsdienās vairs neredzam tik lielu konkurenci starp apdrošinātājiem saistībā ar risku apdrošināšanu, bet daļēja līdzdalība ir izplatītāka koncepcija, lai riskētu, iesaistot vairāk apdrošinātāju vienā apdrošināšanas pozīcijā. Loģiski zemāks risks katram apdrošinātājam un būšana kopā ar citiem apdrošinātājiem ir ļoti spēcīga pieeja.

Palielinājums uz atjaunošanas prēmiju līmeņa nosacījumiem (case on case accounts) –  šobrīd tirgus situācija liecina par prēmiju pieaugumu gandrīz visiem kontiem, gan jauniem līgumiem, gan atjaunošanas gadījumiem.

Kāda ir apdrošināšanas brokera lomas drošā pusē?

[i] Ciešāka saikne ar brokeriem un operatoriem, lidojumu plānošanas apkalpi un vadību, lai analizētu čārterreisus. Parasti apdrošinātāji apsver iespēju pieņemt lidojumus uz parasti izslēgtajiem reģioniem, tikai iepriekš norādot pareizu informāciju, piemēram, pasažieru skaitu katrā virzienā, izmantotās starptautiskās lidostas un laiku uz zemes.

[ii] Brokeris ir vidutājs starp apdrošinātājiem un to klientiem, jo ​​ikdienā tiek veikta sarakstes apmaiņa, kas profesionāli adresēta abos virzienos. Šeit ir ļoti svarīgi organizēt savstarpējas tikšanās starp apdrošinātājiem un apdrošināmajiem ar mērķi iepazīt vienam otru klātienē, lai riska parakstītāji izprastu klienta darbību darbībā, kas parasti neļauj rasties šaubām konkrētu plānošanas uzdevumu apspriešanas laikā, radot savstarpēju uzticēšanos vienam pret otru.

[iii] Apdrošināšanas brokeris ir ne tikai starpnieks starp apdrošināšanas sabiedrībām un apdrošinājuma ņēmējiem, patiesībā brokeris ir pirmais neatkarīgais padomdevējs, kas palīdz atrast risinājumus “Darīt” /To Do/ uzdevumiem, piemēram, kamēr ir dota “sarkanā” gaisma konkrētam apdrošinātājam vai reģionālam apdrošināšanas tirgum, iespējams, kāds apsver citu risku analīzi.

Piemērs: izvēloties apdrošināšanas sabiedrību un programmas, vienmēr ir kādi ģeogrāfiski aspekti, kurus parakstītāji vēlas izprast – kur īpašnieki un operatori plāno lidot, lai arī tos nevar noteikt, jo lidojumu plāni vienmēr var mainīties. Ja apdrošinātājs uzskata, ka tipiski maršruti un galamērķi ir jāpaziņo un jāsaskaņo pirms piekrišanas uzņemties risku došanas, kā rīkoties, ja čartera pieprasījums ir uz reģioniem, kur ir jāsaņem īpašs apdrošinātāja apstiprinājums, lai piešķirtu segumu?

[iv] Ziņapmaiņas platformas, kas savieno darbības ar apdrošināšanas konsultantiem, ikdienas darba priekšrocības.

[v] Apdrošināšanas summu pieprasījumu uzraudzība no brokera puses, veikto un plānoto darbību pārvaldīšana, cieša sadarbība ar vērtētājiem un informācijas apmaiņas koordinēšana, lai operatori būtu informēti par notikumu attīstību.

[vi] Brokeris var piedāvāt neatkarīgas konsultācijas no neitrāla un tirgus zināšanu aspekta.

Tā bija liela pieredze un gods piedalīties konferencē un dot savu ieguldījumu attiecībā uz interesantām tēmām, pateicoties profesionāliem tirgus līderiem, tas bija ļoti zināšanām bagāts pasākums, un mēs visi noteikti gaidām nākamās konferences.

© Marine Services Group 2020